mandag 4. januar 2010

Hvor lenge kan 2 personer leve på ca 200kr? Sprøtt prosjekt....

Brødene våre begynte blir tørre, så jeg sa til Knut vi måtte på butikken. Ha et nytt brød, og noe melk til Alexander. Så sier Knut "Lurer på hvor lite man hadde klart seg på til mat i en mnd... 100 kr skulle jeg klart!" , jeg va en smule skeptisk til det, men så diskuterte vi litt da, og det ska være greit mulig det :P Blir en kjip mnd, men det går! Så nå ska vi prøve dette da...! 100kr pr pers da, så det blir 200 på oss to. (Ungene får jo seff annen, ordentlig mat!!) 

Så vi kjøpte i dag inn litt ting, så starter vi snart :P Ville egentli begynne i morra, men så drøyer vi den litt til...Men ska komme i gang snart :P Og det blir vel ikke en mnd, det blir "Hvor lenge klarer vi oss på 200 kr ?"  Sprøtt påfunn :P Men men! Kan sikkert bli interessant.. Jeg syns det er litt sløvt da, det blir ca sånn som jeg levde før det her prosjektet, og så nå har jeg jo begynt å spise igjen, etter 3 år med 1-2 små måltider pr dag og MASSE sukker... :P Bah... Enten kommer jeg ikke til å ville begynne spise igjen, eller så kommer jeg til å spise ALT når vi er ferdi :P Hadde jo vert greit da... Får ta det som det kommer ;) Går nok greit, og om det blir ille så avslutter vi jo. Skriver ikke noe i stein ;P 


Her er det vi har:

Produktnavn Produktpris
Potet 2.5kg 26,-
Soyaolje 19,7,-
Makaroni 10,9,-
Hvetemel 2kg 12,8,-
Rugmel 1kg 11,5,-
Kyllingfilet 0,5kg 39,5,-
Smør 14,-
Salt, sukker, krydder 10,-
Laks (fra Kiwi) 14,9,-
Te og lignende 10,-
Egg, 8 stk 15,- 
Grøntfôr i kjøleskapet  15,-


Total = ca 199,3,- 

Og så har jeg rett og slett bestemt at jeg skal ta kosttilskuddene mine i tillegg. Vi snakket om å kjøpe en flaske tran på budsjettet, men det glemte vi. Og siden jeg holdt meg frisk så lenge (til meg å være) når jeg endelig begynte ta kosttilskuddene mine jevnt, så vil jeg vertfall ta de nå som vi ska leve på lite variert næring :P Generelt... Så sånn er det! Blir LITT feil, men det får vær... Ska nok presse i Knut noe også! Syns det må være greit.. :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar